mandag 21. desember 2015

DT for Papirlosjen - adventskalender - luke nr 21

Tre dager igjen - 3 dager..
Hjelpes.

Denne måneden har rast av sted.
jeg tenker alltid at jeg har god tid,
men som alltid så går desember like fort som før,
og vips så er jula her.

Tror nok at jeg er i rute,
men noen småting har jeg igjen å ordne. 

Ribba ligger i kjøleskapet og tiner.
Jeg liker å legge den i saltlake ca i døgn før 
den skal stekes, 
da for den en god saltsmak gjennom hele ribba.

*

Nå skriver jeg meg bort,
det var adventskalenderen hos Papirlosjen
jeg skulle konsentrere meg om i dag.

Og denne gangen har jeg laget
kakaolikør.
En perfekt hjemmelaget julegave.

Oppskriften har jeg funnet på

 *


Oppskriften skriver jeg ikke opp her.
Den finnes på MatPrat.

 Flaska jeg har brukt har jeg kjøpt
hos Søstrene Grene.

Denne rommer 1/2 liter.


'Hjemmelaget kakaolikør' har
jeg skrevet ut fra PC'en.

'Merkelappen' rundt flasken
er die-cuts fra Life Style Craft.

Flasken er selvfølgelig vasket og tørket godt
før bruk.

Denne kakaoen er holdbar en drøy måned,
den smaker meget godt,
så spørs om den varer så lenge, hehe.

Blir samtidig med på disse utfordringene:
- Crafting For All Seasons Challenge Blog: Challenge 116 - Christmas-Anything But a Card
- Crafty Sentiments Design: Happy New Year Challenge
- Deep Ocean Challenge: Challenge # 119 - Anything Goes
- Brown Sugar Challenge Blog: Challenge # 177 - Anything Goes
- Jo's ScrapShade: FFC # 119 - Christmas Treats
- 613 Avenue Create: Challenge # 155 - Anything Goes
- That Craft PlaceChallenge Blog: Anything Goes
- Crafting From The Heart: Challenge 91 - Anything Goes
- Hjerteboden - papir og sånt: Desemberutfordringen - Jul
- Papirplaneten: Utfordring # 1 - Jul

5 kommentarer:

Jo Williams Independent Stampin' Up Demonstrator sa...

This is very pretty! Love the colors and this makes a great way to dress up a gift! Thanks so much for playing along with us this week in our Funday Friday challenge! Happy Holidays!
Hugs,
Jo
♥ Jo's Scrap Shack ♥

Chana Malkah sa...

Very nicely crafted! Thanks so much for sharing with us here at 613 Avenue Create!
Hugz,
Chana, Owner

Joyce Tompkins sa...

What a great gift! And I love the choice of colors to go with the homemade cocoa liquor. Thanks for joining Fun~day Friday at Jo's Scrap Shack.

Creaine sa...

very nice! Thanks for joining us at Crafting for all Seasons. Good luck.
Bye,
Groetjes van Ine (DT)

Julie Odil sa...

What a great gift! Thank you for joining our New Year Challenge at Crafty Sentiments Challenge Blog. Julie, DT member