fredag 19. desember 2014

DT - Luke nr 19 hos Papirlosjen - Frostede lykter



 Dagens luke hos Papirlosjen er det jeg 
som er så heldig å åpne.

Og jeg skal vise fra frostede lykter.
Jeg har blitt inspirert av 
andre som har laget slike lykter og lagt de ut på Facebook.


 Den minste lykten har det vært 
stearin oppi. Kjøpt på IKEA.
Skrapte ut restene av stearinen da lyset var brent opp, og hadde litt vann oppi glasset en stund
slik at metallbiten som veken var festet til løsnet fra glasset.
Så var det bare å vaske glasset.
Den største lykten, har vært et syltetøyglass.
For å få av papiret og limet rundt glasset,
la jeg en klissvåt klut over papiret.


Sprayen jeg har brukt har jeg kjøpt på Biltema.
Den heter 'Frostat glas'.
Rub ons eller gnikkiser, som mange kaller det, er fra Staz.
Øverst på glasset har jeg surret rundt litt hyssing.
Her er det bare å la fantasien slippe løs,
knyte en svær sløyfe, pynte med noen kongler, henge på charms...
Kan bli en søt liten gave til jul, eller kanskje en vertinnegave.

Ingen kommentarer: