søndag 15. januar 2017

DT for Nordsalten hobbyklubb - Lag et babykort

Nordsalten hobbyklubb
er ute med ny utfordring

 BABY

DET er hvert fall ikke noe problem
hos meg - elsker å lage babykort.

*

Jeg har laget et trekkspillkort,
og tutorialen på det har jeg funnet i
Ett Trykk, nr 4, fra år 2012

*


Til dette kortet har jeg brukt lys grå, gammelrosa 
og vanilla Bazzill.

Motivet jeg har brukt på utsiden av kortet
er fra Dixi Craft.
Det har jeg stanset ut med en puslespill die-cut,
også fra Dixi Craft.
Det var litt vanskeligere å 'pusle' sammen bitene enn 
jeg hadde forestillt meg.

*


'Dåpsbarnet' er en die-cut fra
Papirdesign.

Navnet på dåpsbarnet
er alfabet fra Sizzix.

Datoen er die-cuts fra Dixi Craft.

Kronen(e) er die-cuts fra QK,
som er pyntet med bling.


Inni kortet har jeg brukt 
mønsterark fra Papirdesign, 
fra kolleksjonen Lille Mirakel - Bitteliten,
og fra Kort og Godt, Rosa - Stjerner


Det er mange sider å pynte
i ett trekkspillkort.

Jeg synes det er greit å ha
en 'rød tråd' gjennom kortet,
så det ikke blir rotete.


Den ovale die-cuten jeg har stemplet 
på her er fra Kort og Godt,
det samme er stemplet,
fra stempelplate M-308





Smokken er en
die-cut fra Tonic studio.

Sløyfe-kanten er en
die-cut fra Joy Craft.


Stempeltrykket jeg har brukt her
er fra North Star Stamps.


Dåpskjolen og lua
er die-cuts
fra Cottage Cutz.


Denne die-cuten av barnevogna
er jeg dessverre usikker på
hvor kommer fra.

Men fin er den :-)


Dette stempeltrykket er fra 
Kort og Godt,
fra stempelplate S-161


Babushka die-cuten 
er fra Tattered Lace.


Dette stemepltrykket er fra 
North Star Stamps.



På baksiden av kortet
har jeg pyntet med en krone,
som er en die-cut fra QK.

Her er det også god plass til å skrive en hilsen til
dåpsbarn og foreldre.

*

Blir samtidig med på disse utfordringene:
 - Artistic Inspirations: Challenge 170 - Anything Goes
- Dream Valley Challenge: Challenge # 147 - Something New (New Baby)
 - Crafty Sentiments Designs: Anything Goes Challeenge
- Deep Ocean Challenge Blog: Challenge # 146  -Anything New (New Baby)
- Polkadoodles Crafting Challenge: Week 2 - Anything Goes
- Brown Sugar Challenge Blog: Challenge # 233 - Anything Goes
- Kort o Mania: Utfordring # 167 - Alt er lov
- Kreativ Scrapping Blogg: Utfordring # 1 - Alt er lov
- Scrappelys: Grubblis for januar - Monokrimatisk
- Papirdesign-blogg:: Januarutfordringen - Feiring (Dåp)

10 kommentarer:

Veronique sa...

Kjempe lekkert dåpskort :) Tusen takk for at du deltar hos Kort´O´Mania. Veronique

RitaK sa...

Fantastisk morsomt og forseggjort dåpskort :-)

Lou Sims sa...

Fabulous selection of baby cards. Many thanks for joining in with the PolkaDoodles "anything goes" challenge. Lou (DT)

KraftyKoolKat sa...

So gorgeous, I adore every page. I really like the jigsaw effect on the outside. Awesome sweetie. Thank you so much for sharing your lovely creation with us at Dream Valley Challenges.
Hugs
Cathy DT Member
xxxxx

gosti sa...

Nydelig kort; så mange flotte detaljer og herlig med puslespillet:-)
Takk for at du scrapper med oss i Kreativ Scrapping.
Hilsen fra Sigrid

PaperPlotterLottas-CraftChaos sa...

Very cute Baby Card.
Thank you so much for joining us at Polkadoodles Craft Challenge #52 Anything Goes.
Hugs, Tina - DT
Polkadoodles Challenge

Hege sa...

Så fint dåpskort.
Spennende med puslespillmotivet.
Tusen takk for at du deltar hos Scrappelyst.

Hege.

Kristine Henanger sa...

Flott dåpskort :)
Tusen takk for at du deltar på Papirdesign sin utfordring :)
Håper du får en fin helg :)

Klem fra DT Kristine

Katrine E. Bråten sa...

Flott dåpskort. Tusen takk for at du deltar hos Scrappelyst :)

cotnob sa...

A fabulous card, such a brilliant design.
Thank you for joining us for our Anything Goes challenge at Polkadoodles
Pauline
x