torsdag 8. januar 2015

Kakebord til jentebursdag


 Mye som skjer i desember.
Vi feiret også bursdag.

Jeg har fått mer og mer sansen for Sweet Tables.
Det er kjempegøy, men krever litt planlegging.

Finner massevis av inspirasjon på Pinterest og sevfølgelig gir 
Tonerose design meg masse, masse inspirasjon.
Hun lager helt fantastisk flotte bord,
og hun er ei herlig og sprudlende dame.
Hun har gitt en flott bok, 
og hun har vært gjest på God Morgen Norge
hvert fall 3 ganger som jeg vet om...

Kan ikke akkurat måle meg med henne,
men moro er det.
Og jentene som kommer i bursdag er i ekstase,
og da er hensikten oppnådd :-)



Duken jeg har brukt er fra Stoff og Stil.
Fatene jeg har brukt er fra forskjellige steder, Søstrene Grene, 
Nille, Ikea og Staples.
Tror noen av sinkbøttene også er kjøpt på Nille.


 Jeg har et fat med vaniljekjeks, oppskriften har jeg fra Tonerose Design.
Jeg har brukt kake/kjeks utstikker til både kjeksen og til marshmellowsen,
på marshmellowsen blir det da et mønster.
Disse utstikkerene får man kjøpt bl. a hos Kakeboksen og Cacas.
Jeg har kjøpt utstikkerne på eBay.
På fatet bak kjeksen, har jeg et fat med frosne bananer med sjokoladetrekk og kakestrø.
Helt bakerst, i hvite sink bøtter,
har jeg satt grillspyd med melon og papaya.
Jeg brukt små pepperkakeformer til å stikke ut melon og papaya med.
Jeg har brukt sukker oppi bøttene, 
for å få spyddene til å stå nogenlunde.


Kanskje ikke så vanskelig å se hva som ligger på fatet foran her.
- helt vanlige kanelsnurrer/boller.
I de små sinkbøttene bak kanelsnurrene,
har jeg marshmellowskjoler. Kjolene er muffinsformer snudd på hodet.
Øverst på marshmellowsene har jeg festet kakestrø.
Jeg har delt noen grillspydd, som jeg har festet 'kjolene' på.
De sinkbøttene synes jeg å huske at jeg har kjøpt i en blomsterbutikk i Lillesand,
men det begynner å bli noen år siden, så kan være jeg husker feil.
Bakerst har jeg et fat med kokosboller, 
hjemmelagde, selvfølgelig.
De ligger på et stettfat fra Ikea.
På hver side av kokosbollene har jeg en sinkbøtte med druer tredd på grillspyd.


På det avlange fatet med kanter, har jeg laget noe,
hvor det var Pinterest som inspirerte meg.
Popcorn med marshmellow. På Pinterest het de Frozen Snowballs.
De er knallgode.
I glassene har jeg vanlig gele med vaniljesaus.
Jeg satt glassene på skrå i en eggekartong, da gelen skulle stivne,
og på den måten blir det litt annerledes. 


Engangstallerken, serviett og glass er kjøpt på Nille.
Stetten på glasset har jeg malt med tavlemaling, 
slik at de samtidig kan brukes som bordkort.
Alle fikk hver sin lille pimpa hermetikkboks.
Sugerøret har jeg kjøpt på Søstrene Grene,
 til den har jeg festet litt Washi tape.
Rundt boksen har jeg festet lin stoff, fra Stoff og Stil,
engelsk blonde kjøpt på eBay.
Og pyntebånd fra Søstrene Grene.
Oppi boksen hadde jeg bare litt forskjellig godter.

1 kommentar:

Bibbi sa...

Så utrolig kreativt og stilig! Skjønner godt at dette falt i smak....